torsdag 12 september 2013

Att kunna...

...säga trevlig helg, när man går hem en torsdag. Det känns enbart fint.
Känner att beslutet att jobba 80% va mer än bra. Att få en extra dag med mina barn, kan verkligen inte mätas i pengar.
 
Här kommer lite "stoltföräldervarning", min lilla loppa är så duktig med toabestyren. Hemma används nästan bara trosor nu. Hon älskar sina trosor o känner sig så tjusig.
Inte mycket push från varken mig eller Rickard, mest bara beröm. Hon har inte behövt pushen direkt. Nu tycker hon att det är skoj. Varenda människa som går på toaletten får en rungande applåd av Ella o ett: -DUKTIG!
Hon har konstaterat att mormor är väldigt duktig o är en stor tjej nu. Ett tag va även morfar en stor tjej. Det fick vi ju korrigera lite.. haha!
 
Ikväll ska jag testa o baka knäckebröd med mandelmjöl, det har jag aldrig gjort innan. Ska bli spännande!
Kakorna fick fina betyg av kollegorna, blev så glad att de gillade dem.
 
Rickard har vart o hämtat ny säng till donnan idag. Så snart ska målarkläderna på igen. Den bor kvar i Landskrona tills nästa vecka. Kommer bli finare än fint.
Imorgon kommer han hem, pappan som är så efterlängtad.
 
Nu ska jag o Noel sätta oss o spela lite friv.

Inga kommentarer: