fredag 13 september 2013

Fredag it is

Vi började dagen med lite sovmorgon. Sov ända till 7 o det va skönt!
Åt mysfrulle i lugn o ro, busade o vägrade ta av oss pyjamaserna.
Vid halv 11-tiden va vi omsvidade o på väg in till Sölvesborg. Där mötte vi upp Frida med hennes fina kids på Öppna Förskolan. Ella va lite skeptiskt till hela händelsen till o börja med.. Satt i mitt knä o kollade läget, skulle hålla handen o blev lite blyg (?!)
Men efter en liten stund släppte hon loss o lekte hej vilt.
Körde inom Coop o handlade lite gofika. Hem till Frida för lunch, fika o en hel massa bus.
Ja.. o kaffe. Kaffe såklart.
När det va dags o fara hemåt ville Noel va kvar, så han fick va kvar o leka med Oliver. Så härligt!
Ella va tvungen o ta en nappis i mammas säng, hon hade lekt ut precis alla krafter =)
 
Rickard kom hem, tog en dusch o vi styrde bilen mot Kristianstad för o hämta min telefon som vart på lagning (trodde jag ja..) Ni som har mig på facebook har sett min något förbannade utläggning där.
Slutresultatet va alltså att Telenor lämnade tillbaka en precis lika trasig telefon till mig, som jag lämnat.
Domen... (trumvirvel här tack..) FUKTSKADAD! Självklart Telenor. För då gäller ju inte garantin längre. Fint.. nu har jag inte ens en fattig lånetelefon längre. Nu har jag. Nothing. Eller jo. En telefon som inte ens går o starta.
Minus en kund på er här. Skämmes för fan!
Så. Färdigkräkt.
 
Mini sover som en stock. Grabbarna sitter uppkrupna i soffan o tittar på film. Jag har gjort en trippelsats Granola o känner mig helt nöjd med den.
 
Nu ska jag snart stjäla Rickards telefon o dra en långrunda. Blow some steam off..?
Hoppas alla får en fin helg. Jag tänker minsann ha en!

1 kommentar:

ullrika sa...

Förstår att du är besviken för din mobil. Men du, om den är fuktskadad så gäller ju inte garantin... varför ska dom skämmas då?

Nu ska jag läsa ikapp! Länge sen jag var här :)