lördag 9 mars 2013

Nu sitter vi här..

Jag får väl ge mig.. har vart så nöjd med att vi klarat oss undan de flesta sjukor. Tyckte att vi vart skonade från det som många kallar "Vabruari".
Nu sitter jag här, snoken är igenkorkad o jag låter som en gammal whiskeykärring.
 
Jag o Ellan har vart hemma hos mormorn idag. Gick en runda till Drömhem&Trädgård, käkade lunch o njöt av att bara va tjejer ;)
Noel blir bortskämd hemma hos sin farmor o Anders, där ska han också sova inatt.
Rickard fick det otroligt spännande uppdraget att åka till tippen, så har han klart målat lite också, i vanlig ordning. Skönt o få göra det i lugn o ro, med hög musik.. o slippa ha oss springandes runt benen, haha. Tror snart han spyr på o måla panel, men det blir såå fint!
 
Tog en storstädning här hemma innan vi åkte, skönt o slippa det imorrn. O all tvätten är väck (o fylls klart på lika snabbt igen!)
 
Fick ett ryck nu på kvällen, drog fram sopborsten o gick bananas på uteplatsen på baksidan. Hade nog förträngt lite att Rickard sågat betongskivor där bak. Kändes som jag vart en runda i Sahara när jag va färdig. Skav i ögonen o knaster i tänderna.
 
Nu sitter vi pall i soffan. Jag med datorn i knät o Rickard spelar sitt älskade ps3.
Imorrn blir det grillning o uteliv i Nytorpet. Hämtar upp gossen på vägen dit. Efterlängtat kan jag säga!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Hade de nått vårfint på drömhem å trädgård? :D
Nytorpet låter toppen, så avis jag blir!
Saknar er!
Kram

Hanna Hofflander sa...

Åh ja! Massa fint =)
Saknar er också!!
Kramar!!!

ullrika sa...

Whiskyröst är bara okej om man druckit whisky!
Kryas dig!