torsdag 14 mars 2013

Mama from the bed

Sitter här, uppkurad i sängen. Nyduschad o med favoritpyjamasen på.
Känner att jag vill blogga mer än jag gör. Men antar att jag fortfarande inte vant mig vid o jobba heltid, försöker hitta luckor, men de försvinner alltid till massa andra konstiga saker, haha..
 
Snart är tredje veckan på jobbet avklarad. Idag har jag fått lära mig lite nytt, det är alltid spännande!
 
Idag är jag en aning, låg.. min älskade mamma har fått lunginflammation o ligger inne på sjukhuset. Jag o systeryster ska hälsa på henne imorrn. Tror minsann vi köper med oss lite choklad, för det gillar mamma! O man behöver saker man gillar lite extra mycket när man är skruttig..
 
Min o Ellas superjobbiga "hostatillsdusvimmar" förkylning verkar va på väg o släppa. Det är ju alltid lite uppiggande.. ja, när det går åt det hållet. Men vem vet, helt plötsligt blev det ju "hej mitt vinterland" igen.
Jag gör mitt bästa med att ignorera det o låtsas att våren är precis runt knuten.
 
Egentligen är jag nog aningens för trött för o sitta här o skriva, för jag känner att det jag skriver mest är random stuff, taget från en måttligt förvirrad hjärna.
 
Nu har jag snart inte fått dansa på 2 veckor o det gör mig lite galen o ganska deppig. Men på söndag, då smäller det! Då är jag frisk! PUNKT!
 
Gör en Hanna o bjuder på bilder istället. Har väl snurrat till det tillräckligt redan..
 
O förresten.. det där med pottan o Ella, det tar sig. Sagt till en gång på förskolan o skötte det galant o en gång till här hemma. Hon kan om hon vill den där damen. Tänk så olika barn kan va =)
 
Nu signar jag ut för denna dagen.
Hoppas jag kan bjuda på något mer sammanhängande nästa gång.
 




 

1 kommentar:

E sa...

Åh nej! Hälsa mamma <3 <3 <3