måndag 4 mars 2013

Andra veckan

Jaha.. o idag påbörjades då andra veckan på nya jobbet. Det firade jag genom o kasta sönder en kollegas kaffemugg. Bra gjort där Hanna! Stackars människa... här kommer newbie o tar sönder grejer för en..
 
Har precis kommit hem från en underbar pw  - snacka o traska är vi bra på, eller hur hjärtat? 1,7 mil blev avbetade denna kväll. Märks knappt när man har Engla med sig. Munlädret går minst lika snabbt som benen ;) Duschen va välbehövlig efter denna turen!
Igår efter afron hade jag känningar i mitt knä, mindre kul. Kände inget idag o hoppas att det förblir så.
 
Tiden på jobbet flyter på. Trodde det skulle kännas mer o gå direkt på heltid, men hux flux, så är klockan 16 o man ska gå hem. Barnen trivs bra på förskolan o det är ju klart en stor lättnad. Blir ju en rejäl omställning för dem också.
 
Imorrn blir pappan hemma o vabbar med minimi, den där elaka krupphostan kunde ta o slänga sig i väggen tycker jag! Så onsdagen är det min tur o va hemma. Hoppas den försvinner snabbt, tycker så otroligt synd om henne. Mammahjärtat värker..
 
Veckohandlingen som jag egentligen skulle gjort igår, sen idag.. ja, den får vänta tills imorrn.. haha, tur man har grejer i frysen ;)
 
Ne, nu ska jag tömma o fylla diskmaskinen, sen får man väl krypa ner i sängen.. hade vart skönt o sova en hel natt snart, men just inatt kan jag nog glömma det. Jaja, man får va tacksam för det lilla eller? ;

2 kommentarer:

E sa...

Typ sjukt bra! :)

ullrika sa...

Jupp för det lilla! Det är nog det som kallas att se glaset halvfullt istället för halvtomt :)

Kryas liten och så skojigt att det går bra på jobbett: trots kastade kaffekoppar!