söndag 17 mars 2013

Söndag

Sitter uppkrupen i soffan, under ett berg av filtar. Som vanligt. Relativt nyduschad efter afropasset. Så jäkla kul, har saknat det massa massa! Men idag trotsade jag hostan som envist biter sig kvar  denna kropp. Ellas hosta har inte heller gett med sig helt. Kände att det va tyngre än vanligt o dansa, men precis lika uppiggande =) Idag blev vi t.o.m filmade, det ni..
 
Dagen har vart helt underbar! Lite efter lunch kom finaste syster hit med goa familjen. Vi har grillat (till ungefär 30 pers), druckit kaffe, fikat på hembakta kakor o skrattat massa.
Jag tog mig tid o baka lite goa knäckebröd också, så gott!
O sörran hade minsann tagit med sig prommeskorna, så vi tog en härlig runda. Dock kunde vi ju vart utan vinden, fy för den! Känns ju som ansiktet ska lossna.
 
Igår fick jag njuta av mamsen o min lilla Malin. Självklart av mina barn o min man också.
Så helgen har vart toppen, men lite kort, precis som vanligt.
 
Mannen får vi ha hemma en vecka till, eller ja.. hemomkring jobbandes. Sen är det tillbaka till "liggaivägjobb". Blandade känslor där. Men man vänjer sig, är alltid värst i början.
Nu ska jag fortsätta mitt soffmys en stund till, ska lägga till en kopp te bara.

Inga kommentarer: