måndag 25 februari 2013

Ojoj!

Nu är båda kakorna till det stundande kalaset färdiga. Imorrn bjuds det på mjölkchokladcheesecake.
Noels 5-årsdag ska firas med pompa o ståt! Helt galet.. mammas gosse växer så snabbt, så det nästan skrämmer mig ibland.
Presenterna är inslagna o det ska bli skönsång på morgonkvisten.
 
Barnen blir hämtade av mormor o morfar på förskolan, så de får komma hem en bra stund innan mamma o pappa slutar jobba. Ska alldeles strax ställa mig o fixa pannkakor som de ska få smaska på då =)
 
Tänkte först att jag skulle hinna med o träna ikväll, men ack nej. I säng i vettig tid känns som det får prioreteras. Får ta det imorrnkväll istället, då ska inga kakor bakas.
Tvätten är upphängd o hemmet är i acceptabelt skick, så att krypa ner mallan lakanen ikväll, utan dåligt samvete, blir inga problem.
 
Sååå... kanske jag ska säga några ord om mitt nya jobb? Det känns toppen! Alla jag stött på, än så länge, är supertrevliga o jag känner mig verkligen välkommen. Dagen har flutit på i en rasande fart o jag tycker att det mesta har fastnat i teflonhjärnan.
Möttes av ett "Välkommen Hanna!" på whiteboardtavlan så fort jag kom innanför dörrarna, det tycker jag säger en hel del! =) Det känns helt rätt, ja.. som att jag har hamnat rätt. Härlig känsla!
 
Nu blir det pannkaksmeck!

Inga kommentarer: