söndag 24 februari 2013

Dagen före

Har haft en helt underbar dag. Började med långfrukost hemma hos mamma. En hel hop av de nära o kära va samlade. En mängd viktiga o oviktiga saker svävade omkring i ett härligt tjatter kring bordet.
O mycket gott hamnade i magen.
 
Runt lunch körde vi hem, jag o Noel släppte av mini o pappan, de skulle vila middag. Vi tog oss an Maxi o körde veckohandling. Va ett tag sen, men mina skills satt kvar ;) O Noel är ju världens bästa handlingspartner. Han fick sina favorittuggummi som belöning.
 
Efter Maxi blev det raka spåret upp till Humlescenen, där vårt teaterbesök väntade ivrigt. Spökfarfar blev en hit hos oss alla o Noel o Engla har storslagna planer om en vår i teaterns tecken. Massa fina barnteatrar som går!
Det blev lite "efterteaterfika" här hemma, även Allan o Astrid gjorde oss sällskap.
 
Jag kände att jag fick lite dötid o fixade morgondagens middag, skönt o slippa när man kommer hem o mest vill mysa med sina barn!
 
Afron idag va intensiv o härlig, svetten lackade kroppen i vanlig ordning. Hoppade dock över stretchen, ville hem o läsa saga för gossen min innan han skulle sova.
 
Så dans, sagoläsning, plankan, dusch o kesella summerar min kväll ganska bra =)
 
Morgondagens lunch är kirrad o kläder framplockade till mina små.
För imorrn... ja då börjar ju denna mamman jobba. Insane!
Lovar er en uppdatering om min första dag imorrn!
Nu ska jag strax krypa ner i sängen, för det känner jag är ett ganska smart val ;)
 
Passar även på o tacka de finisar som va här igår o firade vår lille man. Ni gjorde denna dagen till något att minnas för honom!
På tisdag firar vi igen ;)

Inga kommentarer: