onsdag 4 maj 2011

Start på dag 3

Rutinerna i att vara själv börjar nu kännas ganska så trevliga.. eller ja.. jag saknar ju Rickard enormt mycket o det är ju kanske inte så trevligt.
Men det flyter på bra här hemma.
Igårkväll när jag lagt min lille man så hör jag efter ett tag: -Mamma..! Gick in o undrade vad det va.. -Jo, jag skulle berätta dig en sak.. Förlåt att jag va lite elak innan idag mamma.. Jag älskar dig! Ja.. jag blev helt tårögd det ska jag erkänna..
Han underlättar enormt denna lille kille nu när vi är själva.. Precis som han känner att mamma behöver en liite mindre trotsig kille, haha.. Han hjälper till o är mest mysig =)
Inte för att jag lider något enormt av någon trots (ännu.. ska jag väl tillägga, haha), men visst har han sina dagar..
Jaha.. o nu ska jag minsann skryta lite med mig själv..
Lillsnorpan vaknade vid 6 nu igen o ville ha mat.. Matad o somnad. Vad gör mamman då? Nehe, jag kryper inte alls ner under täcket igen (som jag VERKLIGEN ville). Utan jag drar på mig träningskläderna o ställer mig på crosstrainern. 10 minuter senare, 200 kalorier fattigare är 3,8 kilmoter avklarade.. o jag är svettig som f*n =D
Man får mjukstarta lite med 10 minuter, crossen är duktigt intensiv..
Nu är snart grötafrukosten avklarad o jag är mätt i magen.
Känner på mig att någon snart kommer tassande o vill ha välling...

1 kommentar:

Unknown sa...

Du är otrolig Hanna, blir så imponerad. Jag tycker det är svårt att hinna med vardagen två vuxna med heltid, frågan är hur sjutton du hinner. Snart är gubben hemma så blir det inte lika tomt i sängen åtminstone. Många Kramar