fredag 21 januari 2011

Mystisk natt har passerat


Vid 2 tiden innat började liten gråta o ropa efter sin mamma..
Jag gick in o frågade om mamma skulle ligga hos honom ett tag.. Mmm.. det ville han.
Kryper ner hos barnet o känner att han är som en kamin.
Jaha, upp o hämta febertermometern.. 39, 2 (!?) Fick nässpray (mamma, jag har snor också..haha) o Alvedon. Men mamma, jag mår ju brrra! säger han o lägger huvudet på sne..
Pappa fick krypa ner hos liten eftersom jag är alldeles för rädd om det jag har i magen.. Efter någon timme kom de in i vår säng istället, man måste ha både mamma o pappa när man är lite krasslig =)

Idag, helt feberfri! Inte ens uppe i 37.. Pigg som en lärka o märker inga som helst spår av nattens bravader. Lite märkligt ändå?
Även denna dagen har vi blivit lyckligt lottade med sanslöst vackert väder! Såå härligt!
Verksamheten är redan igång på full nivå här hemma o det känns toppen.
Pappa Rickard började lite senare på jobbet idag, så vi fick njuta av en frukost tillsammans =)
Nehe.. back to work.

Bjuder på en gammal bild på mammas fina skatt, har snott denna bilden av min söta svägerska Emma. Hoppas det är okej =)

1 kommentar:

ullrika sa...

Det finns så många märkliga barnåkommor. Å jag menar, den här gången vaknade ni (och han), undrar hur många gånger de sover igenom sina feber"attacker"?

Skönt att det inte blev nåt allvarligt av det iaf!

Tjo!