tisdag 20 april 2010

Ingen resa...

Blir ingen semester för lille. Han har vart lite halvhängig, gnällig o hes de senaste dagarna.. Men tja.. inget man reagerar på liksom.. Började höra honom vid 3-4 tiden kanske.. Mamma.. Lite tyst o ynkligt. Gick då inte in, för det verkade som han somnade om.
Vid halv 5 vaknar vi båda två att att han gråter av rädsla.. Då har han kräkt ner hela sängen, med slemkräk.. O står ute i hallen o snyftar..
Så har det hållt på av o till nu. Mellan "kräkningarna" är han pigg o glad, men fy faaann.. Han skiftar färg i hela ansiktet o får ingen som helst luft ner i lungorna under de små anfallen..
Tvättmaskin o torktumlare går varma här hemma, hamnade i kraftig onåd hos mannen när jag stal hans beloved one - snuttefilten. Tyckte att den va mer än äcklig..
Är så sjukt jobbigt, alltid när han får en kraftigare förkylning sätter det sig i luftvägarna o vi står som hjälplösa idioter. Det enda man kan hjälpa honom med är att föröska dra upp slemmet.
Har än så länge fått i honom 1/2 glas vatten, 5 skedar yoggi o en pytteliten smörgåsbit.. Ingentng passar o ingenting smakar..
Blir fullvak på honom inatt, ligger han på rygg kan han ju kvävas. Mmmm...
Nu ska jag peta i mig lite frukost, sen ska jag till läkaren, mitt lilla sjuka barn får allt följa med.. Ja, vad gör man?
Förresten så har göbben börjat jobba idag!
Höres ikväll!
Njut av den underbara solen idag!

Inga kommentarer: