tisdag 2 mars 2010

SOL

Gud, vilket härligt väder det är ute!!! Man känner direkt att sol ger lycka =) Man blir mycket piggare o känner för att göra så mycket mer...
Mycket, mycket jobbig lämning hos dagmamman idag! Han började gråta redan här hemma.. O inte blev det bättre sen, jobbigt! =(
Det blev dock lite bättre när jag lovade att om solen va såhär fin imorrn, då ska vi cykla till dagmamman istället.. Kanske dags o se över däcken på cykeln idag då.. "Cykelped imorrn mamma" snyftade han fram. För ja, cykel, det heter cykelped i hans värld =)
Dessutom ska vi köra direkt till ankorna o mata dem när jag hämtar honom, härligt!
Nu är det snart dags för mig o sätta mig i bilen o köra till Karlshamn.. Få frillan fixad ;)
Fy fan för denna månaden o dess räkningar kan jag bara säga! Mina "deltidsstämplingsdagar" hade missat en uppdatering, tagit slut långt innan jag visste det.. Har väl fått ca. 5000:- mindre denna månaden.. O Rickard, den stackarn ska vi inte ens tala om. Ibland skulle jag vilja röja stället på hans arbetsplats! Hur kan man "glömma" o betala ut lön för 5 dagar?! Hur kan man "glömma" o meddela försäkringskassan att någon är sjukskriven?! Jag blir nästan vild ibland när jag tänker på hur nonchalanta vissa kan va.... Så back, ja, det kan man ju lugnt säga att vi ligger denna månad.. Blä!!! Men men... allt löser sig, det gör det alltid!
Min store älsk ligger i sängen o tittar på MTV nu, han mår lite bättre idag. Har sovit hela natten, skönt!!!
Idag blir det nog lite städning som står på schemat, se om min lille man vill hjälpa mig lite =)
Återkommer senare, med lite fina bilder...
Sola lite idag, det är bra för hjärtat!

Inga kommentarer: