torsdag 22 oktober 2009

Inte på G

Min kära sambo dök upp vid halv tio tiden igår kväll.. Helt slutkörd, efter o ha jobbat sen sju på morgonen.. Duktiga du!
Vid halv två vaknade vår lille älskling av mardrömmar (tror jag..) Han grät o grät.. Han hade kissat igenom blöja o allt.. Hela sängen + sängkläder va dyngsurt.. Lite tvättning, ny blöja o ny pyjamas lugande honom lite. Vi låg o mös i sängen lite alla tre, jag tände lite ljus för alla lampor kändes på tok för skarpa.. Pappa R gick upp o skulle ta dricka.. Då gjorde lilleman klart för pappa att han minsann ville ha välling =) Den dracks i ett långsamt tempo, o sen sov vi alla tre.. Mamma o lillfes sov ända till halv åtta - härligt!!!
Nu är han hos dagmamman, men det ville han inte alls idag kändes det som.. Visst gnäller han lite precis när jag går annars, men inget mer med det.. Sen vill han inte hem när jag kommer, haha.. Men idag, då blev det stora krokodiltårar o hejdlös gråt... Ahhhh, det gör så ont i ett mammahjärta!!! Jaja, jag vet att han har det toppen =)
Idag ska jag hämta honom direkt efter han sovit middag.. Sen ska vi hem till MM. Vid halvfem joinar pappa R oss, o då bjuds det på middag! Gottis =) Förhoppningsvis är lillsiss ledig idag, då plockar vi upp henne på vägen.
Imorgon ska vi in till Karlshamn efter lunch, vi ska träffa min gamla högstadiekompis Hanna.. Det ska verkligen bli roligt! Ta en fika o om vädret tillåter sen, så går vi till lekplatsen =)

Har en oro i min kropp... Jag tycker jag gör inget annat än o söker jobb.. Vad har jag då? Jo, min timanställning i Bromölla Kommun... Ja, ni vet, på Lagunen, där jag bor om helgerna.. Hade inte vart fel om man fått lite mer jobb. Eller kanske ett "riktigt" jobb..Jag är inte van vid att ha det såhär.. Har jobbat sen jag var 15.. Vill känna mig meningsfull.. Inte bara sitta o ruttna.. När städning o tvätt är färdigt.. Maten förberedd.. Jaha, and then? Vad ska jag då hitta på?
Jaja... förhoppningsvis händer något snart (tror inte det nej...)

Nej, nu ska jag ta hand om resten av kisstvätten.. Just det, skulle ju städa toaletterna också.. Ibland glömmer man bort saker som är lite tråkiga, haha...
Ha en bra regnig dag!

Förresten.. får ni en känsla ibland.. en känsla av att vara ivägen? Inte bara för sambo utan för era vänner?

Inga kommentarer: