måndag 11 maj 2009

Fin dag











Dagen började med mys och lite halvstress, detta eftersom mina grabs inte alls ville stiga upp ur sina sängar i morse.. Jag fixade iordning frukost, la fram kläder (bara till den lille, haha), fixade mig själv.. Sen fick jag med lite vass ton förklara för hundrade gången att det var dags i stiga upp =) Tillslut släpade de sig upp, med mycket trötta ögon. Dock vaknar den ene till lite snabbare än den andre, nämner inga namn ;)
Lämnade lillo hos dagmamman o pappa R på jobbet, sen iväg till mitt eget. Jobbade en härlig tur idag, 7-11.. Gött! Sen brände jag ner till Böckmans o köpte en laxsallad, satt fin fint i den hungriga kistan! Åt hemma hos Josse o Lilly, medans Lilly for omkring som skjuten ur en kanon. Men ska hon visa tant Hanna att hon kan krypa? Icke är svaret! Dagmamman ringde o sa att jag kunde hämta Noel lite senare, han sov som en liten gris =) Så jag stannade kvar hos mina ladies tills dess.
Körde till Mörrum o tänkte att vi skulle gå på 11:e Maj.. Glöm det... När vi kom till Pukavik va himlen helt svart o det öste ner.. Konstigt att det kan skilja så på några kilometer, här hemma är fortfarande superfint.
Har vart och kollat på cykel till Rickard idag. Hur fan kan man ta sådana hutlösa summor för en liten grej på två hjul? Men men.. han måste ju ha en cykel.. Det är nog nästan en mänsklig rättighet..
Nu håller pappa på o somna lille vilde, hör att det går.. tjaa.. hmm.. sådär =)
Han har nu kört totalt slut på sin gåvagn, bräckt sönder den och använder "handtaget" typ som en rollator.. Knäppa, goa unge!
Jaha, kvällen bjuder på CSI.. En dusch innan det kanske..
Oh, känner nästan att jag måste ha en eloge.. Har lyckats skriva relativt regelbundet i min blogg jue.. Säger jag nu.. Sen skriver jag inte på några veckor, haha..
Känner mig redan trött, orkar jag tv? Kanske...

"All eld slocknar, om man inte håller den vid liv"

Inga kommentarer: