fredag 9 januari 2009

Min vän....


Detta mailet fick jag av min älskade vän Linda. Blev så glad, stolt, rörd.. Ja, det går inte rikitgt att beskriva i ord... Läs... o se vad vänner kan betyda för varandra...


Kära Hanna! Skulle jag likna dig vid något så blir det närmaste jag kommer, en snuttefilt. Du vet, den där filten man alltid vill ha nära sig. Så att den finns där till hands, när det blir för jobbigt.

Du är helt enkelt beroendeframkallande.Och det bästa av allt, är ju att du faktiskt finns där. Just när man behöver dig!

Som kurator, när själen är i nöd.
Som vän i nöden, men också i glädjen.
Som en mentor, när man behöver stöd.
Du är som en cigarett, som är omöjlig att fimpa.
Du är syret i luften, vitaminen i apelsinen. Och gulan i ägget.
Och fan vet om du inte är alkoholen i vinet också. Jo, självklart är du det. Alkûhl, som ordet alkohol kommer från, är ett gammalt arabiskt ord som betyder "den finaste beståndsdelen i vin".

Men, Hanna är också född i Stenbockens tecken. Och, den typiska Stenbocken har faktiskt många av de egenskaper som Hanna har: Jag kan inte tänka mig någon som är lika noggrann med detaljer som Hanna. Alltid analyserande och systematiserande. Och en som alltid är beredd att fixa saker, praktisk och hjälpsam. Och mitt uppe i hennes ibland lite kritiska förhållningssätt slås vi ofta av hur smart hon är. Och med en stor förmåga att anpassa sig till andra.

Men, självklart förstår man varför Hanna är så lyckosam när man tänker på andra duktiga personer födda i Stenbockens tecken: Christian Dior, Linda Rosing och Alice Babs - inga dåliga förebilder, eller hur?

Hanna, jag är tacksam för att det finns människor som du. Och, ännu mer tacksam för att du finns för mig. Jag hoppas att jag också kan vara ett stöd för dig - så att du orkar vara allt det du är för mig och alla andra. Tack för att du är du - och ett jättestort grattis från mig på din 25-årsdag! Ett hurra för Hanna - och för vänskap!


Fint va??? Ni förstår nog att man blir glad!

1 kommentar:

Linda sa...

Du är så fin, min älskade vän! =)