måndag 26 augusti 2013

Från isoleringscellen

Jaha.. ett helt inlägg lyckades jag precis radera. Bra där Hanna! Gör om, gör rätt. Men kortare.
 
Nu är det gossen som är nere för räkning, nattens feber kom som en chock. Vid 4-tiden kom han ner till mig o feberyrade om att han kräkt (jag fattade inte då att det var febern, jag trodde kanske att han blivit galen) In med honom o duschen o lakan o hela alltet ner i tvättstugan.
Kunde väl egentligen anat det igår, när vi tog en permission från vår lockdown och njöt av skog o fika. Han va ovanligt gnällig, men det är lätt o va efterklok.
Nu ligger han inne i mammas säng o febern brinner på hans lilla kropp. Hoppas medikamenten gör någon nytta, så han får lite ro i sin sömn.
Imorrn är det pappan som blir hemma med barnen, jag har vart hemma sen i torsdags. Ikväll struntar jag i träningen, känner mig helt slut i kropp o själ. En kopp te får räcka, sen blir det sängen. Häromnatten när Ellas feber spökade som allra mest, sov jag nog 30 minuter. Den sovställning jag låg inne med då, gör det nog möjligt för mig att söka till Cirque de Soleil.
 
 
 
O ja.. jag har klippt mina små änglar. Visst blev de tjusiga?

Inga kommentarer: