fredag 30 mars 2012

Om känslan av att kunna hjälpa till

En fin själv skrev ut på facebook för några dagar sen. Hon sökte hjälp, hjälp åt en familj som hamnat i någon form av kris.
Allt behövdes..
Nu hade jag turen att ha 2 fulla kassar med kläder från Noel som passade ett av barnen perfekt.
Tog även en rejäl rensning av garderoben o fyllde 2 kassar med handdukar.
Denna fantastiska kvinna kom o hämtade påsarna, sådana människor får en att inte tappa hoppet på mänskligheten.
Min mamma, som även hon är en eldsjäl, rensade o fyllde 3 kassar med lakan.
Kvinnan i fråga va precis här o hämtade dessa kassar.
Ett varmt leénde o ett tack, det fick jag o det gjorde min dag.
Att hjälpa till när man kan, det borde va en självklarhet.
Vad som helst, kan hända vem som helst.
Hade jag hamnat i någon liknande sits, hoppas jag att det finns människor som hade hjälpt mig.
Vetskapen av att jag faktiskt hjälp någon nu - får mig att må bra.

1 kommentar:

ullrika sa...

Fy det är så hemskt att tänka på att sånt här faktiskt kan hända i stort sett vem som helst. En brand t ex, och du är utan allt...

Ni är härliga mänskor både din mamma å du som hjälper så osjälviskt! Jag är säker på att sånt där "betalar sig" i längden :)