torsdag 1 mars 2012

Ny dag

Sovit relativt gott inatt, under omständigheterna =)
Har lika ont idag, men hoppas på att det ska lätta under dagen.
Kanske skulle denna dagen kunna bjuda oss på lite sol? Det hade gillats!
Vi ska köra till moderskeppet, där bjuds det på lunch i form av fisksoppa - muuums!
Blir nog en rajd i skogen också.. en med huvudet rakt fram, så assistans behöves ;P
Blev lite ledsen häromdagen när jag pratade med dem på Noels förskola.
Att humöret va på topp när jag ringde, det är en sak som är säker. Va så himla glad att jag fått min lilla sessa där också!
Visst, självklart tar de emot henne... MEN... sakerna jag fick höra gjorde mig lite ledsen o illa till mods. Jag vill att mina barn ska ha det bra där de är.
Att det är på tok för lite förskoleplatser, eller förskolor alls i denna kommunen... Det vet vi alla som bor här. Men känner kanske att det inte är något jag styr över?
Måste se med er..
Denna hysteri, att förskola heter förskola o INTE dagis! Att min son rättar mig, varje gång jag säger dagis (4 år gammal).
Jag förstår grejen.. före-skola. Men inte direkt så jag menar att vara nedvärderande när jag råkar säga dagis. För mig är det samma sak, det har hetat dagis hela min uppväxt.
Samma hysteri på era förskolor?
Nepp, dags för vetekudden o hoppa in i micron ;)

1 kommentar:

ullrika sa...

Så tråkigt att höra att det inte känns bra på förskolan (jag försöker säga så alltid, för mig är det den pedagogiska verksamheten som är viktig, inte "förvaringen" i form av dagis ;)? Är det något specifikt som hänt? Men kul att ni fått plats för er lilla!