fredag 2 mars 2012

Du är välkommen fredag!

Ser ut som dagen ska ge oss ett underbart väder.
Noel ska en sväng till förskolan idag, fast han brukar va hemma på fredagar.. men nu har han ju vart hemma både onsdag o torsdag.
Tror jag o Ellan ska passa på o ta oss en promenad.
Idag känns nackspärren tusen gånger bättre. Så skönt!
Tyget till Noels gardiner hämtades ut igår, vilken jäkla kvalité! Kommer definitivt att beställa därifrån fler gånger! Nu ska det bara mätas, så det kan lämnas in också.. ja, ni läste rätt.
Latmasken (o tråkmasken) tog över mig.. kände även att chansa på o göra det bra, kändes lite vågat. Jag beställde ju inte 30 meter tyg ;)
Känner mig en smula opepp idag, hoppas det går över. Jag brukar bli prillig när det är sol ute(?)
Hmm..
Ullis:
För övrigt går det bra på förskolan, tycker klart att det är tråkigt att Noel (4 år) är kvar på "liten" avdelning, p.g.a platsbrist. Han hör INTE hemma där utvecklingsmässigt o meningen är ju att de ska gå framåt i utvecklingen. Inget ris till pedagogerna, de är bra allihopa, men i just detta specifika fall, tycker jag nog att det va ganska oproffisionellt uttryckt.
Förskolan över lag kan jag prisa, tycker om det mesta där.
O, jag tror att de flesta ser till den pedagogiska biten o inte "förvaring" av sina barn, iallafall mina vänner. Däremot blir det lätt att man kallar det dagis, då man är uppväxt med att det heter så. Men jag har nog aldrig sett dagis som en form av förvaring o menar inget nedlåtande med att just använda det ordet.

Inga kommentarer: