onsdag 7 mars 2012

...

Känner nu att mina stormande känslor angående förskolan lugnat sig.
Pratade med en av pedagogerna häromdagen o hon sa precis vad jag behövde höra.
Den största anledningen till att jag kände som jag gjorde, va väl för att jag redan kände mig "dum" som ska lämna henne också där.
Lämna henne, fast jag vet hur arbetssituationen ser ut där.
Tyvärr är det ju så att alla förskolor är överfulla i denna kommunen, o mer därtill.
Lägg till underbemannade på det..
Nu kan ju inte jag tycka så mycket om de andra förskolorna, då jag inte har något barn där.
Men "mina" barns pedagoger kan jag tycka saker om.
Jag tycker det är sorgligt att "hönsen" inte går ut o kollar hur de har det. Vill inte på något vis påstå att detta går ut över barnen, fast indirekt gör det ju det, när de som ska "ta hand" om dem, arbetar sönder sig..?
Tycker att alla på denna förskolan verkar brinna för sitt jobb, men hur länge orkar man det utan låga?
Det gör mig klart upprörd, de ska ta hand om mina barn, vägleda dem, lära dem.
Ge dem resurser så de orkar detta!
Så.. morgondagens utbrott avklarat ;)

Inga kommentarer: