fredag 10 juni 2011

En natt med gubben

Ja.. han snusade inte alls lika sött som barnen, det ska jag ju ärligt erkänna. Han va t.o.m ganska jobbig, kom inte till ro, snurrade o frustade o störde mig allmänt. Men trots detta va det helt UNDERBART o få dela säng med sin man igen! =) Att få krypa upp i hans varmra trygga famn finns det inte mycket som slår.

Ellan Bellan strålade som en sol när pappas ansikte dök upp vid bilstolen, jollrade något helt obegripligt, men jag är ganska säker på att det betydde: -Jag har saknat dig älskade pappa!

Reaktionen kommer bli densamma från det stora barnet när han får se sin pappa, det är ingen tvekan om det.

Texten o bandet är fixat till dopklänningen, ska införskaffa mig broderingsgarnet idag. Sen ska klänningen lämnas till Rickards mormor som är superduktig på att brodera. Kommer bli så fint!

Hoppas att denna klänning ska gå i arv i användas även av framtida barnbarn =)

Bilderna på dopet kommer självklart tas av världens bästa Malin. Om de kommer bli fina? Ja, det svaret vet vi ju redan.

Dock stack det mig som en nål i hjärtat när jag insåg att vi knappt har några bilder alls, eller typ inga från Noels dop. Ni som tog bilder.. vill ni dela med er? Hade jag kunnat, så hade jag skruvat tillbaka tiden. Är ju så noga med att allt ska va lika.. Men ja.. Det dåliga samvetet, det ligger alltid på lur någonstans..

Funderar på o låsa upp bloggen igen, på prov sådär.. Kommer det loja kommentarer så låses den igen. Får se.. ska suga på denna karamellen lite till..

Rickard är o jobbar o lilleman på avslutning med mormor. Så det är bara jag o min lilla tjej hemma. Känns konstigt, men mysigt =)

Finns lite på "att göra listan" innan jag ska hämta min skrutt.

Fixa garn, köra inom Sölvekulle o köpa en ampel till, skriva ut texten (vilket måste göras på bibblan) o plocka in lite tvätt. Tänkte att jag skulle hinna med en kopp kaffe med Lisa. O köpa ersättning + blöjor.. Hjälp, jag skulle nog stigit upp vid 4!

När jag hämtat lilleman ska vi på playdate hemma hos Lisa, Viggo o Leo. Ska bli mys!

Nehe, nu får jag väl sätta lite fart om det ska bli något gjort idag.

Besos!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Vi längtar efter er. :D

MalinSörmlind.se sa...

Gulle du som alltid skriver så fina saker om mig!