måndag 9 maj 2011

Måndagen är här

Lyssnar på min tvättmaskin som snurrar på för fullt o undrar lite när den ska gå sönder..
Fast ärligt talat så går nog torktumlaren först.. den är typ från Jura-tiden.. är lite rädd att handdukarna ska brinna upp när jag torktumlar dem =D
I hemlighet håller jag tummarna lite grann sådär, för jag vill gärna ha en ny tvättstuga.. Denna är ganska kass (fast jag ska kanske inte klaga, tänk om jag inte kunnat tvätta alls..)
Meen, hur snöade jag in på ett halvt inlägg om tvättstugor? Är lite trött i skallen idag.. blev lite för lite sömn inatt.
Ett Noel citat slog mig precis.. På en av alla krokiga, backiga vägar som finns på Skånes Djurpark - Noel står på ståbrädan, vänder sig om o tittar på mig med stora ögon.. -Mamma.. här är tyst som i graven.. Jag kissade nästan på mig lite av skratt.. Mjoo.. blir lätt så tyst när det är 200 miljoner barn (o lika många djur) runt omkring en..! Vad/var/vem kommer allt ifrån?
Det mesta kommer nog från Scooby Doo.. Bra förebild där Hanna! (?)
Nehe, om en halvtimme så kickar vi igång Skodan o drar till Olofström. Där ska vi träffa Johanna o barnen för playdate på lekplatsen.. o så blir det lunch ute - göttans!
Från min synvinkel blir detta en svinbra dag!

Inga kommentarer: