tisdag 3 maj 2011

Dag 2

Förmiddagen gick, eller nej, sprang förbi väldans snabbt..
Noel tog lite sovmorgon o jag drömde om att kunna göra det, haha..
Lämnade Noel o Ella hemma hos Lisa o tog mig upp till Hälsoringen.
Ja, jag är inte ett dugg klokare. Hon trodde det va en förstorad lymfkörtel som fått en infektion, dock fick jag reda på sen att inga prover visade någon som helst infektion i kroppen. Såå.. mer orolig? Ja. Mer klok? Nej.
Skulle höra av mig direkt om det blev några förändring på storleken eller dylikt. Fick även en tid till om 2 veckor då det troligtvis blir mer undersökningar.. Om det är roligt att vara själv just nu? Nej. Vill linda Rickards varma, starka armar runt mig.. o låta honom vagga mig trygg.
Men nej.. jag kan inte visa mig svag. Jag är själv, med våra barn.. Våra allt o de behöver en stark mamma, så det är jag nu. Jag får va liten när Rickard kommer hem. Lite tur i oturen ändå, för jag har liksom inte riktigt tid o tänka efter när jag är själv. Jag är sysselsatt all the time =D
Hämtade Maja på dagis när jag va färdig, vilken bamsekram jag fick när jag kom! =)
Tillbaka ner till Lisa. Där blev det lunch o en massa lek.
Sen upp för o hämta barnens mormor o tillbaka till Hälsoringen - dags för sprutor.. Fiifan! säger jag bara. Det va inte ens lite skönt! Noel skrek till o grät en ganska lång stund efteråt, men han va jätteduktig! Fick 2 fina grodor av den urgulliga sköterskan. (kul att han ska 2 till, men det talar vi tyst om..)
Ner till Maxi för o handla.. Bööhh..
Hem - kvällsmat - lek - plock - tvätt - o en liten dam som inte kommer till ro alls.
Visst ja.. sprang på BVC-Maria o talade om att jag tyckte Ella va lite väl prickig.. så där inne va vi en sväng.. Nu så.. ändrad "kost" till damen. HA-ersättning då hon kanske är känslig mot mjölk...
Orka? Ska allt hända för att jag är själv?
Drar o smärtar i snittet.. man känner att man tar ut sig lite för mycket.
Men.. nu klistrar vi på smilet igen o går in o plockar upp sessan för 511 gången.
Tur att mina fantastiska barn alltid drar upp mig till ytan.
Älskar er Noel o Ella!

1 kommentar:

Lisa sa...

Heja heja Hanna!
Jag tvivlar på att jag klarar va hemma helt själv med barnen dygnet runt ens när de är så här stora.. Rickard får skämma bort dej rejält när han kommer hem!