fredag 25 mars 2011

Sjukt lång dag

Ja.. lilleman lämnades igår hemma hos sin mormor o morfar.
Jag spenderade natten i stort sett utan sömn. När klockan ringde vid 5.30, hade jag precis somnat..
Upp o iväg till förlossningen i Karlskrona då bebis konstaterats ligga i säte IGEN.
Ligga med CTG 20 minuter o sen en massa nålar o trams. Fyyyy!
Sen äntligen fick vi lite info. Vändningsförsök skulle göras, detta visste vi sen innan..
Om det lyckades, skulle jag bli igångsatt direkt o detta va ju klart vad vi hoppades på.
Vändingsförsöket kan dock mest beskrivas som ett besök i helvetet.
Det finns inga ord o beskriva hur ont det gjorde, men jag gjorde allt för att det skulle lyckas.
Tillslut kände jag att smärtan va så pass stor så jag va på väg bort.. Då bad jag dem sluta..
Spyan va i halsen o hela jag va dygnsur av både svett o tårar.
Smärtan i Rickards ögon va fruktansvärd o se.. Maktlösheten i att inte kunna hjälpa mig.
Men han hjälper mig, mer än vad han någonsin kommer förstå, fina underbara man!
Han är min klippa o hans hand är den största trygghet jag vet.
Jahopp.. o som de flesta då förstår så kommer denna bebis också till oss via snitt, precis som storebror. Ja.. om inte något halvmirakel sker i lill* vänder sig neråt själv.. Vilket iof inte är helt omöjligt enligt läkaren då vår lill* är extremt aktiv =D
Meeen, jag har inga förhoppningar o det är bäst så.
När vårt andra lilla mirakel kommer till oss, det kan vi inte tala om.
För vi vet inte det själva..
Uppdatering kommer, när det finns uppdatering o ge.
Tack för alla fina ord o tankar idag! Ni värmer våra hjärtan!

3 kommentarer:

Magzyy sa...

Tänker på dig snäckan!
Jag ringer i morgon, nu är jag piggare och uppe på benen igen. Kram

Lisa sa...

<3

Unknown sa...

Vi tänker på er! <3