onsdag 2 mars 2011

O så va det kväll igen








Maten va toppengod!
Så himla skönt o kommit tillbaka till rutinerna med planerad mat o dylikt.. sparar löjligt mycket tid på det känns det som. Roligt också, eftersom man faktiskt tar sig tid o leta efter lite nya saker =) Hittade ett recept på vit kladdkaka med lime o fruktsallad - tänkte att den kan man väl unna sig en fredagskväll?

Nu är alla maskiner igång här hemma, susar så härligt..
Jag ska sitta här en stund till, sen ska jag ta mig en varm dusch tänkte jag..

Besöket i Karlskrona idag blev längre än förväntat.
Först ett snabbt ultra - för o se om bebis fortfarande låg i säte, o ja.. offcourse gjorde lill* detta ;)
Fick ligga med CTG, som skulle tagit 10-15 minuter, men då datorn inte godkände alla kurvor så blev det 1 timme istället =/
Mhhmm.. lite blodtryck o blodprover på det - aj!
Ytterligare ett ultra, denna gången utfört av läkare. Tittade på cystan o beundrade vårt perfekta lilla barn. Fick läkemedlet insprutat i den lille pluppen på handen =) o blev vänd med huvudet neråt.
Trodde jag skulle avlida ett tag när jag började må sjukt illa, blev brännhet i ansiktet o svettades loss totalt. Men det va bara bebis som la sig på olämpligt ställe..
Knåd o kläm o vrid o tryck på magen, blixtersnabb ultracheck, ytterligare knåd. Ultra igen - o Voìla!!! Lillälskling låg rätt!
CTG ytterligare en timme - fick lite (LITE) fika. En macka o en kopp te.
Magen vrålade loss av hunger, så McDonalds fick sälja lite Nuggets innan vi körde för o hämta plutten =)
Nu håller vi tummar (eller alla fingrar o alla tår) på att detta barn tänker ligga kvar =D
Ska till min barnmorska nästa vecka.

Nej, nu ska jag ta o klämma (bokstavligt talat då vi har en miniduschkabin) mig in i duschen..
Gissa om jag propsar på en relativt snar renovering av badrum? ;P

Sov gott om vi inte höres mer ikväll!

Bjuder på lite stuff - mina nya ljushus, 2 däckade sötnosar o en sjukt het strandad val =D
Valen är i v.35+3 om någon har intresse av detta..

Inga kommentarer: