söndag 13 februari 2011

Vindbitna kinder












Morgonen va lugn o mysig här hemma..
Vid lunchtid satte vi oss i bilen o styrde kosan mot Kjugekull.
Solen lyste lite med sin frånvaro, men det struntade vi i =D
Hela gänget intog kullarna - de 3 Hoffarna (o magen..), Emma, Nova o Robert + Maggan, Anders o Champen.
Nova snubblade nog 223 gånger innan vi kom fram, men hon va lika glad för det, haha..
De små kusinerna tuffade på, sida vid sida - deras små runda kinder blev snabbt äppelröda av kylan. Godingar!
Vi grillade korv o tyckte att solen va tramsig som bara försvann sådär..
Jag o Noel gick på lite upptäcksfärd, så härligt o se hur en 3-åring upplever världen.. Hans lilla mun gick snabbare än en oljad blixt, han va tvungen o prata om allt, berätta för mig vad han såg o vad han tyckte..
Timmarna på berget va mer än mysiga o vi var alla glada att vi trotsade kylan o gav oss ut.
Väl hemma kröp vi upp i soffan hela familjen o tinade upp under lager av filtar.
Mannen min gav mig en härlig ryggmassage, så jag somnade så gott =)
Nu är precis middagen intagen o man är fortfarande sådär härligt trött som man blir av att vara ute.
Den lille skatten ska strax hoppa in i duschen.. sen blir det mys i soffan resten av kvällen.
Har tvättat alla hans ytterkläder, så de hänger på tork nu.. Rena o fina o luktar gotte! Tyckte att det mesta gick i en mindre charmig brun kulör innan ;P
Visst ja.. lovade lilleman smoothie. Soffa, filtar o smoothie.. Låter inte helt fel va?

Önskar er en härlig kväll, för det ska vi ha!

Inga kommentarer: