torsdag 21 oktober 2010

My GOD

Jag har nog kollat mina fakta.. UV-strålning (varken från vanlig sol eller solarie är bevisat att påverka ett barn i magen) Däremot kan mamman ha mer känslig hud o har en förhöjd risk för att få pigmnetsfläckar.
Välj du "Jolley" vad du vill, o skit i vad jag väljer. Kanske ska kolla mer än på google???
Dessutom är det inte bra för vanliga dödliga "ogravida" heller o sola, varken inne eller ute. O, håll barnen inne, om de är ute o solen kan de dö! Lite väl dramatiskt kanske, men er befängda påhopp är likså!
Tack söta Emma! Nej, jag röker absolut inte med mitt lilla mirakel magen, DET däremot är bevisat att det KAN va skadligt. Men behöver inte vara det heller... Helt olika från individ till individ. Känner en hel del barn som har föräldrar som rökte under graviditetn, o jag ska tala om en sak - dessa barn är inget annat än perfekta! Precis lika smarta, fina, pigga o glada som "andra" barn! Såå.. man väljer själv...
Sluta upp med påhopp. Hoppa på dem som slår sina barn, hoppa på de föräldrar som bedriver incest. Men faaaan, låt oss andra va!
O Emma - du kommer bli en toppenmamma, du kommer göra bra val, både för dig o ditt barn!

2 kommentarer:

77 sa...

Hanna ...söta Hanna...sola du på...det kan däremot vara väldigt skönt för din foglossning att mjuka upp kroppen lite...det lilla liv du bär inom dig är sååå väl skyddat ...din kropp agerar som ett litet skyddsrum för det lilla liv som finns där ...men detta ska ju inte jag tala om för dig ...du har ju mer erfarenhet än jag ...ville bara ge dig mitt stöd...kramen mia

Emelie sa...

Äh, Hanna...låt inte mindre begåvade människor som slänger ur sig såna fjantiga kommentarer förstöra för dig (men visst...svårt att bara slå ifrån sig, i know haha). Sola på =) Kram Emelie