onsdag 7 april 2010

Gul paprika smakar som Stockholm





Visst är det lustigt hur starkt man kan associera en smak till en plats? När vi åt mat idag o jag fick en gul paprika (wokad) i munnen.. då tänkte jag direkt - Stockholm. Helt sinnes, men så är det iallafall.. Har försökt komma på varför, men till ingen nytta alls..
Fick mig en god sovmorgon idag.. Gick mest bara o såsade här hemma när jag fick ett uppskattat mess - vill du ut o gå, är hemma om 10 min? Absolut! Sparkade på mig dojsen o vandrade bort till Mia. Där ligger världens sötaste lilla nakenfis Melwin i soffan, har ju bara sett bilder på honom innan, men idag fick jag se honom i egen hög person. Vilket litet charmtroll, o snacka om energi! =) Han lindade mig kring lillfingret ganska så snabbt kan jag ju säga ;) Men, kan man bli något annat med en sån mamma? Gillar verkligen denna tjejen skarpt, man kan verkligen vara sig själv med henne! Tog oss en härlig promenad i solen o lille plutten sov så gott o laddade batterierna.. Sen blev det lite kaffe o kaffesnack =)
Sen åkte jag o min lille hem till lilla mormis o morfar. Där va det fullt ös som vanligt =) Noel fick åka på morfars fyrhjuling, vadå lycka?! Jag fick sitta o slappa en liten stund i den härliga solen (en mycket kort stund, men väldigt uppskattad..)
Har hämtat mina gardiner idag o gjort första hjälpen på mitt strykjärn som jag nästintill mördade förra veckan.. Men nu är det alive igen ;)
Rickard fyndade loss på Blocket idag, hittade helt nya glasblock för 500:-, skam den som ger sig! Tjänade massa pengar på det - aldrig fel... Så, nu ska de upp snarast möjligast.. (när det nu blir, haha..)
Fick lite kaffebesök nu på kvällningen också, Alija kom hit på lite kaffe o snack =)
Nehe..
Dags för lite strykning av gardiner..

1 kommentar:

77 sa...

Va go du är ...jaa Melwin diggar dig skarpt de märktes..O de var jätte trevligt att träffas o snacka lite ...kul me goa grannar.
Kramar..Mia