onsdag 17 mars 2010

Blir trött

Hur kan det va så.. Att man typ sökt 4 miljoner jobb (ingen överdrift här inte..) men får inget.
Sen när man väl får ett, då ska man bli erbjuden allt... Hu?? Har blivit erbjuden ett jobb nu som är väldigt svårt att motså, känner mig enormt kluven...
Jaha, då är det till o jobba natten idag då.. Ska åka med Mia. Hur rolig är inte denna lilla historia..? Första natten jag jobbar i nattpatrullen jobbar jag tillsammans med Mia, vi har ärenden ut mot Norje o sitter o småbabblar lite. Då frågar hon: -Vart bor ni då? Jag: -Vi bor bara precis här borta, in på den vägen (o pekar). Mia: -Ehh.. det gör jag också! Det visar sig alltså att vi bor 2(!!) hus ifrån varandra.. Haha.. Hur kan denna trevliga människa ha bott så nära mig utan att jag vetat om det!? Nu, vet jag.. o det är jag glad för!
Håller ärligt talat på o dö lite utan dusch.. Faaan, va man är bekväm o bortskämd egentligen. Man märker det inte förrän något tas ifrån en.. Tur att vi har 2 toaletter (tänk o bajja i en spann...) Rickard o Jörgen är där inne o fixar o donar nu. Föreslog Jörgen att jag kunde köpa en resesäng till honom o ha här, han spenderar ju all sin lediga tid här o hjälper oss =)
Det finns ju knappt ord till o förklara den tacksamhet man känner.
Va hemma hos mamma (eller lilla mormis, som Noel numer kallar henne..) igår. Familjen Björnsson/Lindblom var också där. Supertrevligt! Tog en liten stund för kidsen, men efter ett tag släppte de loss o lekte för hela livet =) Efter kriget har avlägsnat sig från vårt hem, lovar jag att ni ska få komma hit o fika ;)
Nej, om jag skulle göra lite nytta här hemma... Kan behövas...
Hör Rickard inne från badrummet, är nu helt säker på att det slagit över totalt... haha..
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: