söndag 20 december 2009

Nu börjas det..


Redan imorgon börjar julfirandet för vår del. Startskottet går med Josse o Lilly, sen rullar det på hela veckan lång.. Härligt!!!
Igår var vi hemma hos Nina o Jörgen o åt middag o hade mys.
Dagen idag har gått i julandans tecken den.. Bak från tidig morgon till sen kväll. Gissa om det luktar helt underbart här hemma! Kan ju ärligt erkänna att jag är totalt slut nu. Så nu blir det snart sängen för min del (kan då avslöja helt modigt att klockan inte ens slagit tio än..haha)
Nu är vardagsrummet så gott som färdigt. Sjukt snyggt! Jag äääääälskar mitt "nya" vardagsrum! Helt amazing... Tack fina Jörgen för att du hjälper oss så mycket, du ska veta att det uppskattas otroligt mycket!
Imorgon så är det pulka som står på schemat, jag o lilleman ska göra backarna o dricka varm choklad.. kanske grilla en korv med darling? Vad sägs? Sen när kvällningen kommer o pappa R har kommit hem, då ska det kläs gran här hemma... Lätt den finaste granen som gick att hitta i Sölvesborg.. Mamma letar ordentligt, haha... =)
Kanske en liten baksväng imorgon kväll också... Ja, så blir det nog.. Lite knäck i olika smaker.. apelsinknäck låter väl gott?
Jobbar tisdag denna vecka.. Det är alles.. Gött! Ska bara vara med min lilla ögonsten o hitta på bus i snön.. Slå in de sista klapparna.. O kela i massor förstås =)
O Helena.. jag hatar dig lite för att du inte hindrade mig från o äta den där bulldegsbiten.. Rapar fortfarande en konstig jästäckelsmak.. får nästan lite rysningar... haha..
Blir så varm i hjärtat när jag tänker på denna underbara dag.. Helena som far fram o tillbaka som en virvelvind o bakar 30 saker på samma gång.. hinner liksom ändå kela lite med Noel.. Morfar som sitter o trycker mandelmusslor för hela livet o tar sina pauser vid de små barnmöblerna i hörnan - slänger upp en målarbok o målar med sitt barnbarn o ger av sin tid.. pratar o diskuterar, så vi andra mest bara hör ett mummel.. men morfar o Noel, de vet minsann vad de pratar om! =) O lilla mamma... så spirande som en liten ros.. En sådan lycka över henne för att vi är tillsammans.. Hon glitttade idag min mamma.. Strålade som en stjärna! Som den stjärna hon är.. O all hennes tid.. ja den är Noels.. betyder så mycket.. Värmer hela min själ...
O de två hjältarna som slitit hund för att vårt vardagsrum ska bli färdigt innan jul.. Min älskade Rickard o hans fina pappa Jörgen. De har fixat o donat, legat i här hemma så det har yrt om det.. Duktiga ni!!! O Noel har hjälpt till, tror han själv iallafall =) Men pappa o farfar spelar med.. snälla som de är, o självklart blir lilleman stolt som en tupp.. O farfars regler följer han, när det är farliga grejer, då finns det en gräns, o den får man inte gå över.. O det gör minsann inte lilla jag heller =) Fina, fina...
Denna tid blir man sådär extra blödig tror jag.. Eller ja.. jag är alltid ganska lipig =) Eller vad säger du Helena? Vita Lögner Hasse? Haha...
Just nu lägger jag alla de som retar mig på hyllan.. Där får ni ligga o ruttna, iallafall tills efter jul.. Då ska jag börja reta mig på er igen, det lovar jag!

Nehe... sängen nu.... Puss!

Inga kommentarer: