tisdag 13 oktober 2009

Tisdag











Dagen igår gick i fartens tecken =) Hela gänget kom hit på lek o stoj.. Mammorna tog det lite lugnare, ja inte Josse då, hon va helt sjövild.. Lekte nästan mer än kidsen, haha.. Så roligt för dem att få leka av sig lite! (både Josse o barnen, haha...) Lite efter lunch körde alla hemåt, jag talar nog för alla när jag säger att barnen somnade som grisar... Iallafall min ;)
Sen blev det en lite lätt städning, hrmm... efter tornadon som gått genom huset =) Ju fler leksaker o grejer som ligger utspridda, desto roligare har de haft (tror jag..) Så då kan jag dra slutsatsen att alla hade roligt här =)
Sen var det dags att laga mat... Köttbullar, mums! Lite svårt med en liten skrutt som vill äta upp all rå färs.. Nej Noel, små barn får inte äta det, det är piiiiii.... Hepp, hjälpte ju inte kan jag säga... MAAAAMMA SMAAAAAKA!!!! Va det svaret jag fick.. Så en liten maktkamp blev det fram tills pappa kom hem.. För då helt plötsligt blev ju uppmärksamheten riktad åt ett helt annat håll =) Allt gick helt plötsligt jättesnabbt efter det, haha..
Efter vi ätit stack jag in till stan o solade, skönt! Om solariet hade vart i lite bättre skick hade det vart ännu trevligare.. Inte en knapp på hela panelen fungerade, jo ansiktsfläkten... O något as hade snott nackstödet... Superbekvämt utan det - inte! Jaja... lite brunare - lite fräschare. (blir att sola i Bromölla nästa gång, där vet man att allt funkar..)
När jag kom hem väntade Rickard "samboplågaren" Hofflander på mig... Älskling... Nu är det dags o träna ben.. Hjälp!!! Jo, jag genomled det hela, o idag går jag... ja... som jag sketit ner mig =)
O frågan efter va bara allra bäst; Visst va det kul älskling? Svar; Ehhh, Nej!
Men visst, vill man va fin får man lida pin.... =/
Happ... O denna dagen bjuder på: Lämnar lille älsk vid elva, sen kör jag o fixar lite god kycklingsallad o drar till Hanna m. familj =) Lite lunschidejti, alltid trevligt! Vid halv fyra börjas det jobbas med.. till kvart över nio... Måste hem innan D.H börjar... Så är det bara.. Måste lösa detta världsproblem på något sätt!
Nehe, det ser ut som denna dagen ska bjuda på snajsigt väder, så en promenad kan det väl bli fröken Jönsson?

Önskar alla en solig härlig dag!





Inga kommentarer: