torsdag 29 oktober 2009

Stressad

Min kära mamma brukar säga att det finns ingen/inget i hela världen som kan stressa mig.. Sant, sant.. O jag är tydligen född så =) Men ibland (IBLAND) blir jag stressad.. Som denna dag. Tyckte den var perfekt upplagd: Lämna lille älsk (11.00) Ta ut pengar o posta ett paket (11.10) Hem igen för att ta emot de nya fönstrena (12.00), vill ju vara ute i god tid, så de inte missar en.. Jobba (13.15) Oh ja.. Då kanske man kan tycka det är lite smålustigt, för här sitter jag (13.00), är inte på något jobb o har icke fått några fönster... 12.15 började jag bli lite smått stressad när inga fönster anlänt.. Skulle ju liksom jobba.. Vilken röta för mig att de ringde från jobbet vid ca. 12.30.. Det hade kört ihop sig o blivit fel där, jag fick bestämma själv om jag skulle sticka dit eller inte.. Jag bestämde INTE... Förlorar endast en timme, då jag ska vara på Slottsgården vid 15.00, kändes som det kunde kvitta.. Men imellan alla dessa samtal fram o tillbaka, mellan mig o Rickard o mellan mig o vikarie expeditionen, så hann jag faktiskt stressa upp mig... Ja, det är sant!!! =) Känns som att man inte vill tabba sig med jobben.. Men nu, nu är jag mig själv igen.. Lugn som en filbunke ;) Dock inga fönster än.. Lustigt, de brukar hålla tiderna så väl...
Jaja... de kommer väl.. Nu har jag ju lite mer tid på mig o vänta, haha... Hinner plocka o pilla lite här hemma..
Igår var jag o min lilla mamma i Ronneby o hämtade golvet, så nice! Vi tog en runda på stan, jag hittade givetvis några fina ljuskoppar som kommer passa vårt nya vardagsrum perfekt!
Det bästa av allt vi gjorde.. beställde alliansring till mig!!! Nu är den snart på väg, så vi kan hämta den... Handpenning lagd o allt.. Mys!!! Hur ska jag kunna låta bli o använda den ända tills maj??!! Jag får nog låsa in den, haha...
På kvällen for jag iväg o promenixade en sväng med lilla Josse.. Blev en rejäl genomkörare - härligt!
Kommer inte hem förrän 21.15 ikväll... Saknar min lille prins redan... Ibland suger det att jobba kväll, han sover ju redan när man kommer hem.. =/
Nehe, nu ska vi se om jag kan hitta på något skoj...
Pussen!

Inga kommentarer: