lördag 18 juli 2009

Halva helgen...




Jaha, nu var snart denna lördag till sin ända.. Har lyckats hinna med otroligt mycket idag må jag säga =)
För det första försov jag mig nästan till min tid på solhörnan (hur hände det?). Väl där får man plågas o pinas, allt för att inte se ut som ett skogstroll...
Första dagen är hemsk, det enda man ser i mitt ansikte är ögonbryn, Rickard har kallat mig för Hanna med brynen hela dagen.. Det ska han nog få äta upp;)
Sen for vi upp en snabbis till Hanna, Daniel o goemannen Elvis. Fick ett par koppar kaffe o lite småprat. De små lekte loss totalt =) Särskilt Noel som fick låna Elvis nya motorcykel.. Ja, herre min gud.. Han brände in i skåp o väggar, ja ungefär allt möblemang som fanns inom synhåll.. Varför ska man kolla framåt liksom? Plattan i mattan o oj vad det går! Sedan skulle de iväg på dop, så då sparkade de ut oss, haha... Skämtåsido.. Lite kanske man vill fixa sig när man ska iväg ;)
Sedan raka spåret (nästan rakt iallafall) hem till MM. Mat o lek o mormormys. Det är toppen det!
När bilen körde oss mot Norje igen släppte jag av mina killar o brände ner till Josse o Lilly en runda.. Efter några (läs många) protester från Lilly, somnade hon tillslut i vagnen. Klart man ska va vaken, helst dygnet runt. Vadå att man behöver sova? Haha...
Nu är iallafall hela familjen hemma, mätta o glada (o lite halvdöda..) Noelfis håller på att somnas av sin fina pappa, men gissar mest på att han vill läsa sin djurbok, där alla pratar ett språk jag inte riktigt kan ;) Där kan igelkottar säga vov-vov o en kamel kan va en häst.. Det ni!
Noel har fått en present idag, en present av lilla Hanna, hon har gjort en filt till honom. Det är superfin o det märks att hon har lagt ner mycket tid på det. Tack så mycket Hanna! (självklart är det den filten lilleman sitter på o leker)

Nehe.. lite tv nu =)

Inga kommentarer: