måndag 4 februari 2013

Kaffepaus

Idag valde vi o vara hemma från förskolan. Vi tog oss en sovmorgon, särskilt Noel o det va nog han som behövde det allra mest.
Tvättmaskinen är inne på sin tredje omgång idag, sen ska den få vila.
Har inte gjort så mycket mer än o lekt o myst idag, de dagarna är verkligen något extra!
Båda barnen är på strålande humör, bara det är ju underbart.
Liten ligger ute i vagnen o sover middag, gav visst ett löfte om att vattenfärgerna ska fram efter vilan ;)
 
Ikväll ska jag köra till mamma en runda, en liten återträff.. ja, kanske inte med mamma, haha.. Men Carina kommer dit. Carina är en helt underbar kvinna, som jag känt så länge jag kan minnas. Hon hjälpte till o passa oss när vi va små. Har alltid sett henne som en storasyster. Tyvärr blir det ju så, när man blir äldre o livet tar massa plats, att man blir lite sämre på o ses. Så kvällen är verkligen efterlängtad!
 
Nu låter jag ett par koppar kaffe värma min mage, innan jag ska ta tag i disken o dammsugningen av övervåningen..
 
Dagens Noel:
Jag letade efter mina byxor, som jag visste att jag lagt på sängen..
Jag: -Noel, har du sett mina byxor?
Noel: - Jaa.. där! (pekar)
Jag: -Vart? Jag ser inga byxor..
Noel lyfter på täcket o säger: -Här..! Ser du inte KVINNA..?!

Inga kommentarer: