måndag 16 april 2012

Måndag

O inskolningen fortskrider.. idag fick jag bara vara med en liten stund, sen va det adjöss med mamma. Min nyvunna fritid la jag på ett Maxibesök =)
När jag kom för o hämta kidsen sov Ella som en liten gris i sin vagn. Att vara på förskolan tar på krafterna, haha.. allt grus o alla pinnar man ska jaga o äta.
Just nu tar jag en liten paus från mitt "kvinnliga arbete", hälften är gjort, så jag tänkte att jag måste ju ha något roligt att göra ikväll också ;)
Ella tar igen sig liten i vagnen o grabbarna är ute o sågar upp ved.
Tror att Rickard går in i någon form av mental kris snart, om sotaren inte behagar ringa tillbaka till honom. Här står en kamin som bara väntar på o få lite värme i sig =D O en man som innehar en något sjuklig passion för eld (kan tolkas fel..haha), som väntar på o få lägga in trän.
Plock o pill är det enda som upptar schemat idag.. kanske jag o Noel ska ner en runda till Maxi (man kan ju inte bara vara där EN gång om dagen!), inhandla lite stuff, så vi äntligen kan sätta våra smultronfrön. Kanske ska ta o sätta de där smått hemliga orkidéfröna jag köpte för gaaanska länge sedan.. skulle va roligt om man lyckades med en iallafall =)
Lite bilder på vårt planteringspyssel kanske jag bjuder på ikväll.

1 kommentar:

ullrika sa...

Det är lite kluvet det där att bli ivägkörd. Att kiddet är så glad och nöjd på egen hand med pedagogerna att man inte behövs... gött att du fick handlat iaf :)