onsdag 14 mars 2012

Trött som en plött

Dagen har vart härlig.
Först underbart frukostbesök o efter lunch for vi till Odlingsvägen.
Först lite lek inne o gofika, sen begav vi oss ut till lekplatsen. Ella fick sin första gungomgång någonsin o hon skrattade så hon höll på o svimma =D
Pojkarna sprang som tokar mellan de olika sakerna.
Snälla Anders har vart här o fixat Noels element, så nu är rummet redo för en liten man.
Igår hade jag herr Björk från kommunen här, har sagt sen förra sommaren att vi vill få väck några träd som knakar ganska obehagligt varje gång det blåser ute. Dessutom stjäl de ganska mycket sol från tomten. Så nu fick jag äntligen tummen ur o ringde =) Nemas problemas!
Känns som jag har sprungit 10 maraton idag, men som ni alla kan gissa.. så är inte fallet ;)
Inte ens ett litet ett har jag sprungit..
Har städat upp på Noels "nya" rum, ska strax bege mig upp med snabeldraken o moppen. Mina bästa vapen! =D
Strukit sängkappan också.. blev lite gråtmild o sentimental när jag stod där inne i strykångorna.. ska min gosse flytta upp? Känns nästan som han ska flytta hemifrån (kanske lite tidigt än, fast han tror ju att han börjar bli vuxen, haha) Snart är det minus ett snarkmonster här nere. O om någon vecka är Ellas rum också färdigt.. Hjälp!!?
Tiden springer.. på tok för snabbt för min smak ibland.
Nu la min hjärna av, så soffan blir nog nästa anhalt..

1 kommentar:

Unknown sa...

Ska dom plocka väck träden? Vilken seger i så fall :D