tisdag 27 mars 2012

Här bor vi


De flesta tycker att vårt gatunamn är lite weird.. Nysörtsvägen. Nysört - vad är det?
Jo, gott folk. Det visar jag er här o nu. Denna söta lilla blomma, det är en nysört =)
Infall ;)
De underbara karlarna från kommunen har vart här o märkt upp träd o skrivit anteckningar idag. Jag log mitt allra största leénde o bad dem ta rubbet. Detta blir nu fallet, så trevliga o tillmötesgående. Okej.. en av björkarna kunde fått stå kvar, men de kanske innerst inne va lite trötta på mitt tjat ;)
Jag har lavat ved o trots att högen inte direkt blev stor, hann jag bli svettig ändå..
Lillan slog ihjäl nästan 3 timmar i vagnen.. om hon gillar o sova ute? Mjo. Måste nog dock komma på ett bättre alternativ till den åkpåsen hon har, den är typ för arktisk kyla..
Annars har vi mest haft en chilldag, diverse maskiner sköter ju sig själva när de väl är igångsatta.
Jordgubbarna gick hem hos båda barnen som vanligt. Tror att mina barn kunde levt på grönsaker, frukt o bär om de hade fått välja.. eller kanske inte Ella.. hon äter allt som kommer i henns väg (även om det är en sten eller en toarulle..) Men är iallafall evigt tacksam att de är så glada i o äta detta, vilket deras mamma också är =)
Nu ska strax maten börjas på.
Ikväll har Noel sin gympa, den är extra efterlängtad då den va inställd förra veckan.

Inga kommentarer: