onsdag 28 mars 2012

The day before

Som alltid känner jag mig en smula stressad.. jag går in i någon form av mindre prestaionsångestläge inför t.ex kalas..
Fast ändå inte, jag älskar tillställningar. Jag älskar o ha middagsbjudningar o sånt hemma. Fixa, dona, pynta, laga mat/efterrätter o baka =)
Lasagnen va färdig när mannen kom hem, det va bra, för han åt typ upp halva.
Lunchen o shoppingrundan med Steffi o Charlie va hur härlig som helst! Vi satt ute o åt lunch på Blåregn. Mat därfirån blir oftast inte fel =D
Nu har jag gjort vaniljkräm som ska va till Ellas tårta. Alla fick provsmaka, men jag fick hålla i skeden, annars hade den redan vart slut, haha..
Ska alldeles strax ge mig i kast med tårtbottnarna, allt från grunden.. jag gillar pulandet =) Kvällen kommer således inte direkt innebära något som helst slappande.. Tårtor ska färdas, rosor ska göras o hus ska städas..
Får se om det finns någon tid över till en runda på crossen, det hade behövts iallafall..
Ella har vart en riktig liten rötta, maten skulle inte ner i magen, den skulle bara spottas ut o gärna kletas ner på allt runtomkring.. o gärna lite illvrål därimellan..Får väl va glad att hon äter allt med god aptit för det mesta. Men jisses va trött man blir när allt bara ska vara tvärtemot!
Hon fick födelsedagspresent av Charlie idag o den blev omåttligt populär, hon har lekt med sakerna sen vi kom hem i stort sett =) Tack fina!!!


Kanske jag skulle engagera mig lite i förberedelserna igen?

Inga kommentarer: