tisdag 15 februari 2011

Kalla tisdag

Jag o lille hade en tanke.. en tanke på att spendera en stund på lekplatsen medans liten mormor fick sitt dropp. Vi ångrade oss snabbt när vi insåg att vi troligtvis skulle dö av köldskador om vi följde vår tanke..
Att vinden kan va så isandes kall, fast det "egentligen" inte är så kallt ute. Men det blåser rakt igenom alla kläder, gör liksom nästan lite ont..
Nu saknar vi våren (o självklart sommaren!) mer än någonsing. Lätta, tunna kläder.. få njuta av solen som värmer ansikte o kropp, för o inte tala om själen.. den behöver tinas upp från höstens o vinterns mörker nu..
Ändå är det nog därför man älskar att bo i Sverige så mycket, kontrasterna.. alla årstider är olika o får oss att uppskatta allt lite mer ändå =)
Efter mamma/mormors sjukhhusbesök gick vi en runda på stan, eller nej.. vi gick i en affär, haha.. Men det som skulle inhandlas, det handlades. Jag hittade även en sak till bebis, men jag väntar med att handla på mig sånt till efter flytten.. Har nog o packa ändå ;)
Har vart i farten hela dagen o det känns.. ska bli underbart o ställa sig i en varm dusch o sen få krypa ner i sängen.. Tar en kopp te o en bok med mig - sen ska jag bara njuta..
Har en känsla av att John Blund kommer till mig tidigt ikväll, så jag passar på o önska er en god natt redan nu!

Inga kommentarer: