tisdag 18 januari 2011

Förlossningen tur o retur

16.15 anlände jag o min käre man till förlossningen p.g.a magsmärtor o minskade fosterrörelser.
Efter vad som kändes som 200 undersökningar så vet vi nu att allt är tipptopp med bebis.
Jag har en blåsa på moderkakan.. inget som rör bebis överhuvudtaget. Skönt!
Varför jag hade ont i magen är fortfarande relativt oklart.
Att lill* hatade allt vad CTG heter kan jag skriva under på - karate kid goes wild and crazy!
Vi ska tillbaka om 10 dagar för ett ytterligare ultraljud. Det ska hållas koll på denna blåsa..
Om jag förstod läkaren rätt så kommer vi få gå på regelbundna ultraljud fram till förlossning..
Nu ska jag slänga mig rakt ner i sängen, för jag är verkligen obeskrivligt trött!
Ett stort tack till Maggan o Anders som tog hand om våra fina skatt under tiden vi va iväg!
Puss o kram på er!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men usch och fy Hanna! Fy vad du skräms! Var nästan helt hundra på att du hade kalvat när jag läste rubriken... haha.

Känner så väl igen mig. Vi åkte ju med in akut fast i vecka 24 med fruktansvärda magsmärtor. Fyfan vad rädd man var!
Men så skönt att det inte var "värre än så..." Låter ironiskt, men du fattar...
Bra att du fått insatt ultraljud. Man behöver verkligen det för att lugna sinnet lite.
Vår stackars unge har ju noll intregritet numera då vi gjort 7 ultraljud sammanlagt... haha.
Hoppas ni mår bra nu och krya på dig.
Kram!

ullrika sa...

Men herregud så läskigt! TUR att du fick hjälp, och TUR att det inte är nåt farligt. Ni måste varit skräckslagna... :(

Många kramar!

ps. ser att du har hittat en vagn :) grattis!