måndag 24 januari 2011

Ett skratt förgyller mycket

Födelsemärke är ett ord min son lärde sig väldigt tidigt.. Då hans små ögon redan som liten fastande på ett jag har mellan brösten (eller ja.. typ..)
O så kör man den där "vadärdet-leken", sen sitter det ju liksom. Denna leken är fortfarande ganska rolig tycker han, men just mitt födelsemärke har inte direkt vart i fokus.
Tills imorse..
Jag satt på lilla stolen bredvid toalettstolen o väntade ut Noels morgonkiss. Han tittar på märket o säger:
-Vad är det mamma?
Jag: -Ja, vad är det?
Noel: -Det är ett födelsebevis..
Ja, jag skrattade en lång stund.. Mest bara för att min son är så skral o genomrolig genom att bara finnas till med hela sin underbara personlighet.
Nu ringde dagmamman.. Noel får va hemma denna veckan.. Hon har klämt sina fingrar i manglen (AJ!) Jaja..
Nu är det dags att sätta fräs här hemma..
Tvättmaskinen är redan färdig med första omgången tvätt o står o skriker ilsket på mig.
Hörs troligtvis senare..

Inga kommentarer: