fredag 10 december 2010

Julfest

Idag är det fredag, jag gillar denna dagen.. Mest för att den inte är natten som va..
Har haft besök av natten från helvetet. Hade sjukt ont när jag gick o la mig (mm.. den underbara foglossningen) Lyckades ändå somna.. Vaknade vid halv 1 igen.. Mådde så illa så jag trodde Rickard skulle få en pizza i nacken.. Satte mig upp, hela j*vla världen snurrade - snabbt som fan kan jag tillägga. Smärta, illamående, snurr - uppgiven.. rädd, ledsen.
Steg upp.. va uppe o vandrade en stund, tjaa.. utan mål.. Kom på att jag skulle hämta en spann, är långt till toan när man är halvt förlamad o det redan är på väg upp..
Gick in till Noel o kollade så han mådde bra, hade täcke på sig o.s.v
In i sängen igen.. ganska så skakig..
Pallade upp kuddar - tänkte att jag kanske inte mår lika illa om jag typ sitter o sover.. Illamåendet lättade lite, tror jag.. Dock fick jag ju ta smällen då att foglossningssmärtan blev värre, plus att nacke o rygg låste sig o jag blev halvt förvriden.. Lyckades trots detta faktiskt somna någon gång framåt morgonen..
Morrade något hemskt till Rickard när hans klocka ringde.. tror att jag hatade honom en liten stund för han inte mår dåligt o jag gör (jag vet.. men man är dum i huvudet när man har ont..)
Älskar min son lite mer än vanligt (det som är möjligt..) för att han valde att ta sovmorgon idag.
Jaha.. illamåendet - puts väck, önskar att jag kunde säga detsamma om foglossningen, men man får va nöjd med det lilla, haha ;)
Grönt te o knäcke med julaskinka har landat i magen o jag känner mig.. helt okej.
Elle kommer om en stund med barnen.. (jo, de är informerade om min natt, haha)
Nu ska jag kanske klä på mig något vettigt..
Rickard ska på julfest ikväll, så jag o Noel ska ha lite julfest här hemma för oss själva =)
Hej så länge!

Inga kommentarer: