måndag 26 april 2010

Arg men lättad


Har känt hela helgen att det inte alls var rätt med öroninflammation...
Så idag slängde jag mig på luren så fort jag vaknade o krävde ett andra utlåtande, denna gången ville jag ha Kim (barnläkaren)! Jodå, visst fick jag det. Ringde till min stackars yrvakna mamma, kände att jag behövde lite mentalt stöd (va ganska knäckt när vi var där i fredags..) Så hon for hit som skjuten ut en kanon! Min mamma - guld o diamanter vill jag ge dig, men fattig som jag är så får du en puss istället =)
Visst hade jag RÄTT, ingen öroninflammation.. Vill inte ens skriva så fula saker jag tänkt om denna människa... Kompetent??? Kan verkligen ifrågasättas tycker jag!
Dock är jag ju ändå lättad, nu slipper vi tvinga i honom detta fruktansvärda penicillin.
Efter besöket hos doktorn tog vi oss en sväng i Metropolen Sölvesborg ;)
Gick till Ritz o fikade på alla dess läckerheter (nej, jag va duktig o tog en sallad..) Lilleman fick välja vad han ville för att han vart så duktig!
Gick o kollade finskor till plutt, sen strosade vi mest runt lite.. Underbar dag!! Härlig sol o mysigt sällskap.
Han såg världens största nallebjörn i skyltfönstert till 24 kvadrat. -Jag kan gå in o hämta den, säger han.. Jag: -Nej älskling, man måste betala, man kan inte bara hämta.. Noel: -Jo.. JAG kan det..!! Haha.. måste kanske lära honom lite vett o etikett ;)
Nu ligger han o vilar lite o jag städar o donar (okej.. en liten paus vid datorn..)
Ska jobba måndag, tisdag, onsdag natt... Hmm.. jaja..
Nu kommer snart pappa Rickard hem, då ska vi laga lite mat.

Nu är det ungefär 2 veckor till Nina tar över fotvården i Sölvesborg! Ska bli så roligt, ska dit o fota direkt när nya skylten kommit upp o allt!!! =) Är sååååå glad för hennes skull. Duktiga, fina Nina! O förresten, mina fötter ser ut som monster.. Gissa vart jag ska gå ;)

Nehe, lite plock i pill innan gubben kommer hem.

Ha en trevlig dag!!!

Inga kommentarer: